Kalyan proposa al departament de Benestar social de l’Ajuntament de Mataró tallers d’artteràpia i arts creatives/expressives amb la finalitat d’acompanyar el desenvolupament emocional de les diferents dimensions dels infants de primària de diferents escoles públiques de Mataró.

Els tallers d’arts creatives/expressives que proposa Kalyan es basen en un corrent de filosofia humanista que té per objectiu facilitar a la persona el reconeixement i l’expressió de les seves emocions, idees i pensaments, per tal de propiciar una comunicació contínua amb ella mateixa i amb els altres.

L’Artteràpia Intermedial és una aplicació científica de l’Art com a treball terapèutic amb persones que, en la seva capacitat individual i potenciant el seu procés creatiu, poden aprendre a identificar les seves habilitats, facultats, recursos i dificultats. Aquesta eina suposa la integració de diversos mitjans artístics i d’expressió com ara les arts plàstiques (dibuix, escultura, pintura, collage, fotografia, etc.), la dansa i l’expressió corporal, el llenguatge teatral, la música, i l’escriptura/narració.

L’Artteràpia intermedial, en ser una filosofia humanista, també concep l’individu com una unitat, un ésser holístic; un conjunt de forces que estan en continu moviment i canvi, per així, mantenir-se en equilibri. Per tant, l’artterapeuta acompanya la persona en el desenvolupament d’aquestes forces internes que originen el canvi i la transformació/evolució. També acompanya la persona a desenvolupar al màxim les seves capacitats perquè pugui conèixer-se en profunditat.

A Kalyan, creiem que, en potenciar el procés creatiu i expressiu de l’infant, incidim també en el desenvolupament d’altres aspectes de la seva persona: cognitius, psicològics, emocionals, socials i espirituals.

Mitjançant els tallers d’Art creatiu/expressiu es promou en l’infant, la inquietud d’experimentar amb els llenguatges artístics, podent-se sentir com un subjecte creador de moviment, d’obres plàstiques, de melodies. Treballant amb les possibilitats del so, de la imatge, del gest i la representació, l’infant podrà utilitzar-les com a mitjà per expressar idees, sentiments i vivències de forma personal i autònoma, en situacions de joc i de comunicació interpersonal.